13 декември 2020 г.

Разчет

"I could fight this 'til the end,
but maybe I don't wanna win"

Lzzy Hale, 
"Familiar Taste of Poison" 
 

Да искаш да се образоваш е цел, да искаш да се обучаваш не е: не може да се покаже що е да искаш да се образоваш, ала Lzzy показва що е да искаш да се обучаваш.

Четирите момента, един от тях е искрен: 

- обучен си не по назначение, защото разчита да "те" образоват, несвоевременност, закъснял потрес, оказваш се без професия - аз;

- обучен си по назначение, защото разчиташ да се образоваш, закъсняваща своевременност - да искаш да се образоваш (моите почитания!);

- образован си не по назначение, защото разчита да "те" обучат, несвоевременност, подранил потрес, оказваш се без призвание - Сартр;

- образован си по назначение, защото разчиташ да се обучаваш, подраняваща своевременност - Lzzy.

Да си потресен е да вдигаш глава: човек, доколкото е човек, ходи с вдигната глава, макар че окулярът закъм траекторията професия-призвание при да искаш да се образоваш е надир, а при Lzzy - зенит. Обаче аз виждам Сартр, Сартр не вижда мен, който харесвам Lzzy. Елате.

Забележка: тоталитарната ситуация е да "те" обучават по назначение (или да "те", все същото, образоват по назначение) - "от всекиго според способностите, всекиму според потребностите". И ето, у нас т. нар. идейни (нежели идеологически) комунисти, заявявайки, дето, видиш ли, в България комунизъм не се е състоял, имат щат - не щат предвид, и то положително, че комунизмът е ситуационен тоталитаризъм, т. е. националсоциализъм (общото понятие). Да изобличавам (погнусата си от) родообщинна оправност не ме нарежда сред подобни люде, въпреки маоистките залитания на Сартр: ами разполагаме (аз и Сартр) с Опция (политически следовник и същевременно неполитически водач). Хитрец съм аз, хитрец... Алеко се нарече Щастливеца - ще се нарека Хитреца. При мен аналитиката не е ядрена - а термоядрена, т. е. не съм бетон - а железобетон. (Сартр се бе принудил да твърди негласно, че националсоциализмът тукашно е антитеза против националсоциализма тамошно.) Та възгледът ми е: нека на онзи, който, измежду всичко друго, иска просто да се образова, не му се в това налага да разчита. Нашият Черен ангел, Бялата лястовица, даваме ли си сметка...