1 декември 2020 г.

Моят национализъм

(да удряш кьоравото)

"Until we drop dead", казва тя, фарфарата. Времето минава. Човек съм, казват. "Гле'й к'ъв човек!" Себеирония. Но какво ли собствено съм аз? Трайността с все 
трайностите - това съм аз, времето. Нищо чудно. Аз обръщам него, то обръща мен. Калкулус. Житието е навикът... Траенето е диференциалът на времето, начинът, по който времето се намира в мен. Интегралът на времето е начинът, по който се намирам във времето. Миналото е загърбеното, настоящето е ближното, бъдещето е вечното. Интегралът въобще тук е далечното, нетрайното, човекът. Намирам се сред хора. Хората, сред които текущо се намирам, се разпределят в съответствие по четири категории: загърбени, вечни, близки, далечни. Главният човек е далечният. Ближни (божието) хора и битийно (безбожието) бъде-ще - непознати са ми. Учителят, когото имам предвид, принадлежи на историята, която имам предвид. Приятелят, когото имам предвид, принадлежи на света, който имам предвид. Учителят и приятелят формират едно цяло, едно нарицание, оформят една особеност, "денотат". Човекът, когото, за да направя връзката, имам предвид - той съдържателно отсъства, не принадлежи на политиката, която имам предвид, облажването ми. Че у нас днес, видиш ли, не се правят връзки, "води се (кореспондентно) връзка" - "правят се политики". 14-15-годишната Lzzy Hale беше съчинила песен, що се нарича "Time Man". Човекът-паяк, човекът-прилеп, човекът-супер, човекът-мравка и пр., 
чудатости - нарицателни са в американския английски. Чудато звучи в американския английски нарицанието "човек-време" (проследявал съм интервюта, ето напр. YouTube-изданието от 18 май' 2016, Loudwire, link). Забележителното в тоя първолашки текст на Лизи е музикалната композиция. Контрастът, тревожността, космосът в редуването на селяшка с урбанистична населеност - прекъсва се той внезапно от индиански зов, тишина, акапела с провселенска значимост, интер-людията. Вечният човек, прави се връзката. 25 септ.' 1999, Lebanon, Пенсилвания, задният двор на банка, анонсът... Тя все още е с баща си, да, все още е с братчето си. Връзките са формални, политиката е съдържателна. Обратното звучи "самоиронично"... Това, струва ми се, е най-разбраното есе, което съм писал. Харесвам Lzzy.