8 юни 2021 г.

Писмо с междинно запитване

"Отче ...,

Никъде и никога не съм претендирал за висока изтънченост, интелект, култура, образование и физика. Единственото, за което понастоящем държа, е да нямам усещането, че правя компромис със здравето си. Аз от дете съм силно емоционален човек с погнуса към интимното и не бих могъл да разговарям нормално, без тъкмо да намирам с "човека до себе си" общ език. Съжалявам. Нито шахът, нито приятелската, родителската или съпружеската задушевност могат да бъдат в емоционален план общ език. Не зная за каква моя "логическа мисъл" ти е говорил татко и с още какви скрити оръжия си се снабдил в полемиката си против мен, но мисля, че всяка чиста мисъл е логическа. Освен, разбира се, божествената. Пък ти, ако ме преценяваш в амплоато ми на посредствен, какъвто социално съм, човек, то по-добре не ме и поздравявай. Готов съм да сторя същото. 
 
Онова, което подметна постфактум: дето татко ме хвалел и пр. Сякаш някакво натриване на носа, ужилване, отмъщение от твоя страна: заради монолозите ми и че те отегчавам. Аз от години подчертавах как съм и как винаги съм бил слаб шахматист, и че недолюбвам заради нейния логистицизъм аналитичната философия... Не съм борбена натура, не ми е минавало през ум да се съревновавам с теб, нито ме гложди завист или злоба. По-умен си, по-образован, по-изтънчен, културен, по-опитен лично и обществено. Службата ти е особена, почтителна. Произходът ти е болярски. А и дори устояваш на темпо на тичане. Просто би ми се щяло да беше предварително споменал за татко. Моята чувствителност е изострена, че съм без работа, изгарят ме съмнения за негодност, некадърност. Почти съм на 50 и т. н.   
 
Оставам с уважение,
Йордан"
 
8 юни' 2021, част от личната ми кореспонденция