10 юни 2021 г.

Изход

10 юни' 2021. "Довереник" е производно на "доверител", както "работник" ("наемател") е на "работодател" ("наемодател"). Коя е "силната" и коя - "слабата" страна е дважди условно. Граматическата логика тук не помага. Философската фиксация е помежду "наемач" и "наемник", т. е. съотв. "купувач" и "продавач". Не използвах в кавичките, забележете, чуждици... Сгреших в избора си на довереник, но не съгреших в избора си на враг. Враждата е равнопоставена... Подготвям се за смъртта. Дяволите да ни вземат! Аз повече от 15 години се уча на дело в схватка с един от най-добрите български философи - и най-добрият, смея да твърдя, учител днес по философия. Научи ме той да чета - мен, илитерата, чукчата! Висшето военно, а значи и житейско, нежели на християнщината, изкуство е отстъплението: това, много преди да се изяви мъдростта на Кутузов, е накрая разбрал в безумието си Чезаре Борджия, втурвайки се призори на 12-ти март' 1507-ма очи в очи към своята гибел. Да играем днес, у нас, в България, шах ли? "Естественият съдник"? Нека играем на правене на изречения! Че възможно най-изкусната свещеническа лукавост не би била в състояние да ме срази. "Ку-кукво узнъчава..." Той не ми носи нищо, той вече е мъртъв. Едно е да си нахален в нагаждането си, друго е да се спогаждаш в нахалството си. Един безкраен монолог, една Вергилиева смърт. Защото няма кому да се из-по-вядаш... Lzzy Hale: тя сега е моят довереник, тя ме научи да пиша. А това, дядо попе, шахматисте, писателю, ти не го можеш. Иди и се предложи за министър-председател.

Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link