11 ноември 2020 г.

Lzzy, аз и родообщинната оправност

(философия, любомъдрие: гносеологията като необходимо достатъчна)

Първо (и четвърто), когато си в право да търсиш справедливост, разполагаш с начина, без да виждаш целта, сиреч да търсиш по право справедливост е тактика (гносеологията).

Второ (и трето), когато си в истина да интерпретираш, виждаш целта, без да разполагаш с начина, сиреч да интерпретираш по истина е стратегия (онтологията).

Трето (и второ), в имитирано за справедливост право тактиката е безпредметна: питаш се що е справедливост и що, значи, е истина, току осъзнавайки се; та вече не се питам (естетиката).

Четвърто (и първо), родообщинната, когато няма накъде, оправност имитира за справедливост право (ето ни етиката спроти изобщо морала).

Пето (и нулево), моралът изобщо иде да се, во името на идеалната истина, обезсърчава на истинната (каквато ли конкретно да би се оказвала) интерпретация стратегията (антропология - едната или другата; аз харесвам Lzzy, мъдрост, идеалната истина не ме затрогва).

----------

Животът и плътта: тактика ли е да търсиш по право справедливост?
- Да... Разпилян по вятъра прах, прах от урна.
- Не: тарикат ли съм в случая малко или много? или дори вероломен? чий израз? или чисто и просто наивник? чий израз? Аз ли? Аз трябва да срежа кокала. Фрактура, фрактура!... Ах, у дома!... И го въззовем най-подир кост.

Отворих дипломата си за средно образование, "учебни предмети, въз основа на които е изчислен общият успех":

1. Български език и литература, отличен 6
2. Руски език, отличен 6
3. Английски език, отличен 6
4. Математика, отличен 6
5. Физика, отличен 6
6. Химия, отличен 6
7. Биология, отличен 5.50
8. История, отличен 6
9. География, отличен 6 

Дефект. Упорито, макар и неволно, наричах костта кокал (Горан Благоев също е непреклонен в това отношение).