25 май 2021 г.

Dream team - формалният сговор

Схематичен модел: гостилницата без собственик; пък със съдържател, готвач и сервитьор. Съдържателят участва с капитал и съотв. осигурява консумативите. Готвачът - с работа и съотв. приготвя храната. Сервитьорът - с ангажимент и съотв. предоставя услугата. Дялът на съдържателя и дялът на готвача са (условно, ала изчерпателно) 50/50. Съдържателят (период за период) получава под форма на рента своя дял от една гранична печалба. Готвачът - под форма на заплата. Поделят си ценовия (след себестойността и реинвестицията) остатък. Сервитьорът своя дял въобще от печалбата (т. е. неограничено) получава под форма на бакшиш (бонус). Кой ценообразува? Сервитьорът ценообразува! Неговата цел съвпада с фирмената за висок оборот и е къмто ниска цена и голям бакшиш. Аргументът по ценообразуване се явява ефективността към оценка по качество, "рецептата". Но какво е по призвание търговецът? Сервитьор без обременяващa го гостилница. Та условието е да бъде търсен той, вместо просто стоката, с която търгува. И ето че в противна "перспектива" т. нар. "търговци" се сговарят помежду си в извънформално "обкръжение", като стъпват на шиите на вклещено в проформа население; освен върху, разбира се, занаятчиите и... Плащах си някога (7 месеца) за кореспондентни (през Мрежата) уроци по електрическа китара. Разполагахме към заплащането всички с достъп до наш, заедно с учителското тяло (Tom Hess), форум. Американци записваха свои албуми, тиражираха ги по 300 - 500 бр. и ги, пито - платено, продаваха помежду вече свои, подаряваха ги на непознати, оползотворяваха излишъка, прохождаха. Аз "имах" работа, бях по техните заключения богаташ, собственик; аз съм собственик на жилище от родителите ми... Lzzy Hale е моята героиня, тя умее да притежава на показ себе си, тя е усмъртително традиционна.

Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link