1 май 2021 г.

Религиозният стадий на лудостта

Ида от село. Велик ден. Би следвало да се чувствам гражданин. Интимността се опитвах неволно да накърнявам. Възлагах ней да сглобява при мен едно с друго публичното и частното. Конструирах междувременно един походен клозет. Нося на гърба си клозет. Неизчерпаем. Моят химически кенеф. Аз, както един Ломо-носов, не мога да разчитам на "инфраструктура". Камерата не е там, където трябва. Но аз, ако исках да пикая в храстите, щях да си остана родом. Та външният клозет у мен е просто символ. Е параклис сред разнесената тор. И вече баня. Кръст. Експликация. Терминация. Моите корени са горе в небето. Адът под небето. Доколкото раят там е крайпътното облекчаване. 1 май' 2021, Шумен. (Способен съм, че на нищо не съм способен.)

Допълнение към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link

P. S. Виж и фрагмента ми "Сократик по неволя": link 
(съществената разлика между класично и романтично, 
Хегеловия Сократ и Киркегоровия Сократ)
 
Владигеров, сюитата "Класично и романтично", оп. 24 
(цигулка и пиано), видео (20-ина мин.):

 
 
13 март' 2019, музикалното у-ще "Добрин Петков", Пловдив, аулата
 
Милена Вълева* - цигулка; Александър Колев** - пиано
 
Класично: 1) Ригодон, 2) Сарабанда, 3) Алеманда, 4) Менует
Романтично: 5) Северна песен, 6) Страница от албум, 7) Малък марш

----------
 
* Уви, с "козлиное" при бавните места вибрато 
плюс микроинтонационни неточности тук-там***; 
но пък динамиката, и по гръмкост, и по темпо, е добра,
както и артикулацията
(въпреки че ми се струва как лиричните части 
подсказват, щото да се биха свирили малко по-търпеливо)

** Акомпаняторът е стабилен

*** Отличният електрокитарист се разкрива в средното темпо,
а цигулар - в бавното

Ригодонът напомня за Брамс
 
Сарабандата тук е примесен с модернизъм и романтика барок
и ми се струва най-красивото от седемтях (плюс оттенък от българска идилия)

Алемандата - типичен класицизъм

Менуетът (с флажолети и поканващо Паганини начало) 
е модерно вложен изцяло (макар и деликатно); 
ала и с характерния български почерк

И ето, северната песен впечатлява с хармонията, нежели с мелодията си

Страницата от албум е току импресионистична
 
Малкият марш звучи в уестърн (и мисля, че е изпълнен най-сполучливо)