27 декември 2021 г.

С Lzzy: Дзверите към житието: при Lzzy

"Нашето А, Б... кой го написа?"
Ив. Вазов, "Радини вълнения"

Аз! Аз! No plan B. 27 дек.' 2021. Че сега съм философът: философствам тъкмо доколкото във философията бих, ето, значи, се оценявал малоценно. И уж действам... Какво е как се боиш да реагираш? Ами то е да съ-знаваш, в "интелигентна емоционалност", интелектуалната си недостатъчност нежели, ето, в емоционална интелигентност, да я о-съзнаваш. Да во истине действаш, хм, съдействаш, е да си вече излязъл на оня, бездомния площад, който е навсякъде под звездите; да танцуваш под звездите... Но аз, в моята си ситуация, не бих могъл, уви (горканът аз!), да излизам другояче освен делейки мегдан - та понеже мегдан има вечно. И месец изгрее... Ала - моля ви - дайте да пре-сечем ситуацията! Да съсечем за дионисийско възрождение възела "Lzzy". Дайте да дадем. Или "само Бог е непроменлив", както ме утешаваше моят бивш свещеник да си търся работа... Аз тук съм с голяма работа - страх ме е за "там". Първите очи в очи думи, що чух от моя учител, бяха да се фали, дето в Германия било наистина инфраструктурирано. Пък "нещата стават с опипване", наставляваше ме тъй човек, що ми даваше да работя: мен, който, макар свито, все бях натопорчен. Все съм нащрек: греша в малкото, безгрешен съм в голямото; пълен антипод сега съм на перфекциониста, твореца, безпогрешния уловител. Пълен разпашой. "Lzzy's vocals ran flat early on, but man, oh, man! Has she grown!... She looks really young. Doesn't look like Lzzy at all." Вижте тук, в Шумен, т. нар. Разперко; вижте го, да, "Паметника на свободата", една композиция... Lzzy - и все пак я харесвам. Всички курви са мои. "Тъй като в основата си перфекционизмът има заложено силно противоречие - това да правим и признаваме грешките си, израствайки като личности, и това да се стремим към съвършеност на действията и мислите си, лишавайки се (?! - б. м.) от преживяванията, заложени в моделите, чрез които се учим", Теодора Йорданова, ст. "Какво всъщност е перфекционизъм?", 26 окт.' 2020, Психологичен център S.O.V.A. (link).


  

Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link