17 декември 2021 г.

Животът ли е важното...

Важното е да си прав, сериозност, животът е душа. Себеирония, едно канско оплакване, прилив: ето Lzzy, харесвам Lzzy, код Lzzy, дяволите да ни ("they") вземат, правя каквото трябва, понеже става каквото ще!*

----------
* Нежели т. нар. самоирония, един скромен стоицизъм, отлив ("Бог е любов"): "става каквото трябва, понеже правя каквото ще" ("да си прав ли е важното... важното е животът, сериозност, животът е дух"). "Става каквото ще (стане), понеже правя каквото трябва" и "правя каквото ще (стане), понеже става каквото трябва" са стерилни фрази.   

P. S. Човекът в аргумент, религиозната сфера, сиреч функцията "изискване и воля". Сериозна работа съм аз. Heavy Metal! Поетът го е изпял: "моята душа е нечестиво духче, твоят дух - недъгава душичка". Heavy Metal... Тя знае що искам: бих се спасил, ако знаех какво искам. "Всеки при това положение се спасява", казва моят учител. "Нима аз при това положение се спасявам", отговарям му. А някога го псувах. Общ език... Наглостта да търсиш общ език. Ах, боже, толкова съм безочлив! Безочлив до извращение. Тя ме на-прави женствен: разбуждайки ме от догматичната дрямка. Приучи ме да пиша. Но той - той ме учи да чета. Колко трогателно... Толкова е вълнуващо да мислиш.

Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link