28 юни 2024 г.

Динамиката на добро и зло

(безпринципни задачи по логика 
при естетическа предпоставка и етическо заключение) 

Та при "чистата" лошотия и "чистата" добрина динамика на добро и зло отсъства, Човек е "на чисто" с тях. Добро или зло е войната* или благоденствието** е обаче относително, докато не се уточни, че лошотията на войната* е зло, а добрината на благоденствието** - добро. Т.е. да не си "нечисто" за лошотията, плюс, значи, 
да си за евентуално добрина: ами е и да не си за въздаването, което току я замести (лошотията). Пък да си "нечисто" за добрината плюс, значи, да не си за евентуално лошотия: ами е и да си за платежното съучастие, което току я измести (добрината).

Пример (за решение): 
    аз и не съм за, и евентуално съм за Украинската война, но защото не съм за Московията;
    т.е. и съм за, и евентуално не съм за този или онзи против Тръмп, но защото съм за Американизацията.  

Че светът се движи откъм "сляпото петно".

Забележка: решението в принципните задачи по логика е прагматическо, 
не може да бъде изчерпателно (Гьодел).

---------- 
Или обектът на:
    * злорадство;
    ** "амин".

Простичко казано това е противопоставката "Бог с нами" | "In God we trust".

Мога по този начин без да променям "курса" на философстването си - мога да се отвращавам от геноцида и разкапалото се лидерство.