(виж фрагмента ми "Себестойност и характеристичност": link)
Мерникът е при целта,
неж'ли при окото
Да, командирът; но стреля търговецът:
1) аналитикът е мерник*, опитът по себестойност е целеви;
2) аналитикът е растер, опитът по характеристичност е убийствен:
"убийствата" са Бакалията, квадрантите са Териорът, полето е Бутикът.
----------
* Диван чапраз при командира и длъжност при търговеца: та всъщност ето защо напуснах (от 1 авг.' 2012, макар и след 15 години) Енергото (днес е 2 март' 2022).
Проблемът е, че сделки по себестойност трябва да се целят от командитно, нежели "командирско дружество". Командитното дружество е класиката в бизнеса, основава се от учредители и т. н. (изконното значение на това понятие): история, що навява красота вместо далавера... Метриката днес е вездесъща: или ще бъдеш командир
(в командирска дружина), или не; аз обаче съм аналитик, бутиковата ниша е шанс против далаверата.
Не може, ако и от внос къмто износ, да се прави в условия на далавера бутиков бизнес: отсъства аналитик, свива се в точка бутиковата ниша; няма как без маниакален (hello, buddy!) аналитик далаверата да се отрича по същество.
Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link