26 март 2022 г.

Парадоксът на Ръсел: феноменологичен метод

   "Кукуригу, петльо!
    Утре рано ти,
    слънце щом изгрей,
    радостно запей
    и ме разбуди!

    Кукуригу, петльо!
    Гледай във леглото
    да не се успим -
    трябва на школото
    рано да вървим!"

Гео Милев 
(висшият съдебен съвет)


Смилете се над горкия Землян!... Чели ли сте напоследък нещо по-оригинално? Вчера беше поредното Благовещение! Навърших 50. Днес е 26 март' 2022, първият ден от залязващата половина на живота. Пък легендата гласи как Учителят, знаейки че зная че знае дето съм трезвеник: ами решил да изпита коленния рефлекс на моята идиотщина като ми предложил вместо кърма сайдер: който обаче се утаил в Ябълката на Нютон. Боже мили, изтекли са 10 години... Напитката на Карл Велики!... Не е записана марката "на" сайдера, но нека предположим да е на Карлсберг: аз все пак съм от Шумен. "Somersby." Виждали сте може би този слоган. 

Име. = {Име: екстериорна теза, I клас;
                  аз: екстериорната антитеза, II клас;
     контра-аз: антитезата от екстериорната антитеза, IV клас; 
             Име': синтеза, III клас}

Точката изниква от самосебе си: та проблемът тук далеч не е методологически (че във вечен възврат съм обречен да се тупам... в гърдите суетно и пр.) - а именен. Мимикрията, мимикрията! Ах, и... инволюцията. И "Aspirin на Bayer!". Sopharma: "Ще му сменим името! Acetisal." Името си има име... Lzzy. Да погледнеш слънцето в очите: абсолютното черно тяло, "спектърът на излъчване зависи единствено от неговата температура". И май станах сериозен. "Земята ще бъде рай..." Не е изписана марката "на" сайдера, но нека предположим да е на Карлсберг: аз все пак съм шуменец... "Somersby." Виждали сте може би този слоган.

Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link