25 март 2022 г.

Трапеза

Кукуригу! 25 март' 2022, Шумен. Благовещение. Умножават наум те многоцифрени числа. Калкулусът е че - било откъм топоса, било откъм множеството - математиката може да бъде подходена. Хронос. Не е математика да кажеш, че върху масата всичко на всичко има десет бобени зърна - а смятане. Калкулусът е че математиката е математика. Приемствеността между смятането и математиката е щото калкулусът да начене с множеството. Ами човек не трябва да забравя смятането. Така са написани учебниците по калкулус. Ала щом ще ставаш математик, трябва да забравиш за смятането. Пък на мен това не ми се удава. Иде ми да припознавам ситуацията, в която математикът би бил в своя дом. Та множеството от обекти е множеството от предикативните множества, а множеството от субекти - множеството от обектните множества. Афинитет. Пренавиване, казвам. И ето, атракторът е Парадоксът на Ръсел в субективните множества, заедно с Парадокса на Ръсел в множеството от субекти. 
Т. е. афинитетът е подчинен на атракцията. Аз днес навършвам 50 г., казах.

Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link