3 март 2022 г.

Логистиката: ариергард или авангард?

(виж фрагмента ми "Killer": link

"Данко, умен си;
бъди разумен"

Баба ми по бащина линия

Бат' Бойко строеше магистрали... Характеристичният експорт се залага в един и същ процент върху придобитата (нежели общо заложената) при единица сделка печалба. И ето че големият брой малоколичествени, ала характеристични (въпреки че дистрибутивни) сделки донася голям приход от печалба, но на цената на голям разход от експорт и евентуално плюс изчакване (до пълен капацитет), и плюс складиране
т. е. риск от ниска рентабилност на характеристичния бизнес: понеже характеристичният експорт не влияе върху рентабилността на капацитета*. Като пък изчакването и складирането биха могли при себестойностния бизнес (буферно) да намалят предизвикван от непремерен експорт разход и, значи, да удържат рентабилността. Характеристичният бизнес е дивергентен (на дивергенцията се надявам), себестойностният - конвергентен (чорбаджиите). Май просветна картинката: за какво у нас понастоящем (3 март' 2022) иде при мен реч. (Логистичният ариергард изисква инфраструктура.) Функционалният аналитик днес (а на другия полюс е попът**) не би могъл да пласира себе си тук-там при чорбаджия, но би могъл да пласира себе си тук при капиталист. "Ама това на всички им е ясно, бе!" "Ами нека си припомним Витгенщайна и Андерсена - нека помежду ни изговорим ясните неща, че "царят е гол", та сетне ще изясняваме неясните." Границата лъсва, когато вместо начините за печалба (куче влачи, диря няма): ами се съпоставят начините на рентабилност (печалбата е разлика, рентабилността е съотношение***). Ах, глупав ли съм, глупав ли съм! Излиза, че съм глупав... Нали, Lzzy? "We are crazy, but not stupid." На теб, командире, не ти се слугува на чорбаждия, нали? Е, и на мен не ми се слугува на чорбаджия. Бутикова ниша: изнамерил си... си, браво! И търговец. И технология. "This is my kingdom: this is my cathedral, this is my castle, and these are my people; this is my armor, this is my anchor... It's been a long road out of Hell up to the Steeple: for this is my church, and these are my people." Lzzy Hale. Що повече да сторя? Да взема мотика и парченце земя в Герловото ли? Там, от'дето съм дошъл.

----------
* a/(a/b) = b ↔ ∑ai/∑(ai/b) = ∑ai/[(1/b)∑ai] = b(∑ai/∑ai) = b;
    a, придобитата печалба общо и поотделно; b, експортният дял.
** Че само Бог бил непроменлив... This is my identity.
*** Загубата е аритметична разлика, падът е геометрична разлика: ето главния
    принцип в електроенергетиката, питат това при всяка дипломна защита за 
    електроенергетик... Та който е философ - ще разбере връзката.

Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link