8 август 2020 г.

Обучение: неизживяното възраждане

Десетилетия се крамолях с моя брат. "Инженери сме - аз, ти и татко...  пишман инженер съм, не се справям с инженерни задачи, не ми е присъща инженерната точност, разсейвам се, провалих се почти още на кандидат-студентския ми изпит, аз, който цял живот уча математика, аз съм философ", казвах му. Защитавах философската преценка, говорех му за теб. "Да, напусни Енергото", насърчи ме той... Бил е прав и да ми спори, и да ме насърчи. Той държи за инженерна преценка и философска точност. Така е при Lzzy... От теб се запознах какво е философска преценка и нейното взаимодействие с развитието на образователния статус. Но, знаеш ли, разбрах накрая, че нямам все така идея какво е инженерна точност: как след падането на Берлинската стена обществото ни икономически функционира и как преди това е функционирало образованието; икономическият статус, петилетка по петилетка, беше ясен... Българско възраждане: учителите захранваха с духовна храна работническо-селската интелигенция, майсторите захранват с материална снобската. Леонардовите скици наистина са поразителни.