Пуснаха вчера (21 август' 2020), без клип, трети сингъл от предстоящия да излезе (16 окт.' 2020) албум ("Album No. 8", така се казва) на Katie Melua. Чудесна песен, три минути и половина, "Leaving the Mountain". Образец за арт-рок-подход в съвремието ни. Богат аранжимент, живи музиканти, кондензаторни микрофони* дори и за оркестровите партии. Плюс минимум компресия. Детайлност. Овладяна артистично динамика. Как се постига в угода на шумотевицата? Ами всичко се изпълнява... тихо, взаимоотнася се вътрешно посредством трепет, докато "покривалото" остава равно. Функция, с която обикновено се натоварва компресорът. Звукозаписът е артистично начинание... Ето защо соча Кейти за един от най-добрите и най-интелигентни рок-вокали в нашето време. Тихото е силно! Най-силен е фоновият шум - стига самостоятелно да се усили... Тръгнете на слушалки край булеварда, усилете на вкус, за да установите как въпросната тиха и щадяща, галеща слуха музичка няма никакво намерение да глъхне бас-бас в шума. Нека чуем: link. Разликата (инженерно) спрямо аранжираното в духа на Романтизма оркестрово произведение се състои тъкмо в съблюдаваното (и с помощта, разбира се, на компресия) динамическо плато. Заслушайте се, компресията се усеща като праг на сходимост. Своеобразна красота. Вселената, разширявайки се, е наситена предимно със светлина нежели топлинно. Неслучайно, че смачканите от компресия записи определят (англоезично) с "hot".
----------* Индукционният микрофон е с прикрепена към мембраната (спрямо магнит) елнамотка, което придава механическа инертност и същевременно устойчивост, докато кондензаторният, чувствителен, но чуплив, работи чрез вариращо между кондензаторни пластини разстояние/ припокриване (обратно/ правопропорционално на електричния капацитет с коефициент диелектричната проницаемост), т. е. изисква електричен поляритет.