След всичко технологията, ала преди всичко музиката: зрението художествено се ангажира; слухът музикално или се ангажира, или се изпълва*.
И ето че другата музика ангажира слуха, рок-музиката изпълва, рефлектира, иззема, разклаща, разтърсва относно ума самия слух (екзистенция); музикалната, доколкото е начин да се изпълва слуха, прекомпресия обитава в своята проблематичност рок-музиката: угодява се шумотевицата, полевата среда да се слуша (както и от самите музиканти) музика, едно собствено измерение против духовния аристократизъм.
Та концертният салон (оркестрационно), джазовият клуб (спонтанноимпровизационно) и дискотеката (шумоорганизационно) се, с все шумотевицата, вписват насаме без угода, сиреч непосредствено по съответствие в обхватова компресия, характеристична компресия и присъща прекомпресия (духовен упадък).
Но арт-рокът разчита тъкмо на аранжировката (потенциал за композиция и пр.), а първобитният рок - на прекомпресията (да дъни слухорефлективно уредбата)**: обогатява се инженерно чрез компресия, изравнява се със симфоничната тути-плътност; аранжировката в рока не е в състояние да угоди шумотевицата***, полевата среда да се слуша музика.
Починът да се свръхаранжира първобитен рок води до "мацано дупе с тиква".
Албумният рок престава да се вписва, той или "обозява", или се материализира в производствен шум, или се разпада; рок-песента, изпъквайки, изпъква с емоционална (няма с какво друго) градация; рок-албумът, под студийно лустро и студийна стандартизация, се свежда до портфолио: единствената възможност рок-концертът да се впише насаме, нежели като пърформанс от самотно изживяване с носталгия по класичния живот (лошо няма). Или водим класичен живот?
Че нима в своята, вместо невям промоционалност, - своята положителност рок-концертът, предвид технологията, е упадък! Изкуствен интелект ли е Lzzy или простакела! Как се казва "изкуствен интелект"? Изкуствено ли или просташки?
Харесвам Lzzy, макар самотно.
Забележка: не ми понася какъвто и да било рок-концерт, не издържам (вкл. и откъм мисълта за последствията) данданията, а ушните тапи ме отчуждават; музициращите използват (от 80-те насам) in-ear monitors. Децата (на Запад) задължително са с антифони.
Всички тия неща едва ли вече ще ги говоря, щом започна маниашки да ги върша.
----------
* "Видя" ли изродщина и възкликна акцентирано в 2/4 "heavy metal", аз чувам, което виждам; баналната (Арент) изродщина е нечуваема.
** Т. нар. loudness war, конкуренция по fan base.
*** На рок-концерт се вика и все пак се слуша (оттича се към Lzzy).