25 август 2024 г.

f(x) = y

f(x) = ?: π/Ω = T/2 = 1 [∫0πcos(ωt)dω = π sinc(tπ)] ↔ f(x) = j ∑x=-∞+∞f(x)sinc[(t-x)π];
                                                                                      cos(ωt) = (e+jωt + e-jωt) / 2; j² = - 1

Нормална функция: f(x) = y (фиксирана функция: y = a)
Отворена функция: f(x) = ? (притворена функция: t → τ)

За моята приятелка: която хем да се засмее, хем да се замисли. - Пример: x = r; 
y = S; f(x) = πx² → S = πr², кръг с радиус r, площта S. Бях завършил с отличие математика в шуменската математическа гимназия (1990), освен 5-цата ми по биология - понеже упорито наричах костта кокал. Но костта е биологическият термин, пък кокалът - културоантропологическият (царевичният кочан е биологическият термин, пък мамулът - културоантропологическият). Ами представете си, че днес тук (25 авг.' 2024, Шумен) "x" е полът на новороден човек: "f(x) = y" ли (биология), 
или "f(x) = ?" (културна антропология)? Кога човек се ражда? Сърце не ми дава да кажа принципно. Та сърце не ми дава да кажа принципно дали съм за или против смяната на пола, но казвам, че съм за правото, щото да си смениш пола. И сърце не ми дава да кажа принципно дали съм за или против ...LGBT... да отглеждат деца, 
но казвам, да, да, с целия си дадаизъм, че съм за правото, щото ...LGBT... да отглеждат деца. Светът, дяволи го взели, се развива - ние се (опитваме да се) конформираме. Т.е. междужертвено: че кой трябва да владее ресурсите? Мъртвият господ, "in God we trust"; защото при "Бог с нами" няма "трябва".