18 май 2023 г.

Съществената разлика между дигиталното и аналоговото

Че когато вместо информационна просто, дори във финансите, технология дигиталното е общност, сиреч когато икономиката и политиката се засрещат, което значи микроикономика и макрополитика, нежели обратното, - ами макроикономиката се явява финансовата сводка на политиката и може (при определени условия) да преобладава над микроикономиката. И давам за пример Норвегия. Ние сме друго нещо: финансите у нас са от макроикономическа благословия. И ето че у нас политиката се явява микрополитика, битовата сводка на икономиката (марксизъм) ... Пък Норвегия и България са взаимосъизмерими по своя популационен мащаб и провинциализъм. Съпоставими са по едно ключово събитие, по един културен феномен. Какво откъм 1985-та докъм 1995-та се случи в Норвегия? Norwegian Black Metal. Аналогът у нас по същото време и със същото за нас значение бе т. нар. Български Metal-ренесанс (както го наричам аз). Кое от двете се доказа истинско? Достатъчното основание в човешките взаимоотношения е бездънно - ала е общностно, когато е честотно (вселенско). 18 май' 2023, Шумен.

Нека чуем албума "Eyes of the Earth" (1993) 
на шуменската рок-група Melissa (1988 - 1994),
45 минути аудио: link

Transitions
Wild Fantasy
The Way
Dreams 
Mystery 
Anathema 
Eyes of the Earth 
Reincarnation

Даниел Дефото, вокал
Бончо Илиев, соло-китара
Милко Стоянов, ритъм-китара
Миро Куката, бас-китара
Гъцо Саймънса, барабани 

Едноименната песен е с нов певец 

Пък Борислав Борисов, първият бас-китарист на Melissa, 
издейства видеоклип към "The Way";
кадрите са от два концерта в шуменското читалище
"Добри Войников", 1990 - 1991,
когато Миро все още не е в групата 

Видео: link

Еманацията на Българския Metal-ренесанс  

Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link