19 април 2022 г.

Хамилтоновото пространство

Като да си се хванал във въртележка сам за ръце. "Застопорено центробежие" (Dirac monopole): че тялото ми е чиято душа е моята. i² = j² = k² = - 1 (W. R. Hamilton). Hopf fibration*: всепосочна, ето, симетрия от безброй еднакви окръжности, всяка свързана диаметрално (Hopf link, инволюция) през останалите; та оконтурилата се, пронизана фронтално сфера е полярният сферично лик на импрегнирана с време сфера; т. е. всяка от окръжностите се явява отсреща си своята точка.

Lzzy Hale: ето, иде реч; release! {i² = j² = k² = - 1: Lzzy.}

Нека (живец) всеки с Другия (аз Lzzy).

Най-големият маниак в строгата наука е Пол Дирак. Електрическият заряд е съ-държанието на физичната вселена: магнитен вихър би положил квантовка (раз-про-странение); но как квантовката е произлязла, щом магнитен вихър е немислим сам по себе си, пък Големият взрив предполага квантов потенциал и нищо повече? Нима квантовката е изначална? Плуралността. Къде съм аз? Съм ли? Кога съм аз? Дявол знае... "Плуралността". Какво съм аз? Как да се развихря?... Heavy Metal!

----------
* Fountain of Youth.

Проследете тази 3-минутна визуализация, 
наблюдавайте двата обекта успоредно:


Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link