18 април 2022 г.

Крилата на иронията

"You make me vicious...
You can call me Miss Malicious...
If it don't hurt I get suspicious"

Lzzy Hale, "Vicious" 


- Lzzy, what's your fav food to fix a bad mood? I just left my work day to get Mac 
and cheese, and ice cream - and I'm not sorry 'bout it.

Lzzy: "Nice! I love cheese! Cheese makes me happy."

Lzzy Hale, 18 апр.' 2022, Twitter (link)

Тя разбира по себе си евтините радости, та я окриля в разбирателство нейната ирония: себеиронията.

(Представям си да бях чистосърдечно, макар очи в очи, споделил някога с моя учител нещо подобно, някаква откровена задушевност. Неволната жестикулация би ме издала. Какъв литературен кинжал на самоиронията щеше сетне да забие и развърти той право в сърцето ми! Че до блясък да избърше с аналитична хартия острието... Нежели игличките, що сега криво-ляво понасям... Черна кръв да потече и зейне дупката неутолимо. Винаги съм бил премерен и никога пред него не съм си позволявал да прекрача границата на млякото и какаото.)

Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link