(родообщинната ситуация)
Виж фр. "Предопределение по (прилив на) живец" (link)
Двойка "играчи" (I, II) и
двукомпонентна, т. е. "отстъп" (a) - "настъп" (b), констелация,
коефициентите (x, y, u, v) задават разписа на разплащане:
I II
x aa x
y ab u
u ba y
v bb v
x aa x
y ab u
u ba y
v bb v
Затворническата дилема,
еманацията в Нашовото равновесие:
еманацията в Нашовото равновесие:
x = r; y = - q; u = q; v = - r
r > 0; q > 0; r ≠ q
Залог: q/r
p(I) = [v(II) - y(II)]/[x(II) - y(II) - u(II) + v(II)] = (v - y)/(x - y - u + v)
p(II) = [v(I) - y(I)]/[x(I) - y(I) - u(I) + v(I)] = (v - y)/(x - y - u + v)
p = p(I) = p(II) = (q - r)/0 = ±1 (max)
Съравновесие (I): p(I)a(I) + [1 - p(I)]b(I) = pa(I) + (1 - p)b(I) =
a(I) или - a(I) + 2b(I)
Съравновесие (II): p(II)a(II) + [1 - p(II)]b(II) = pa(II) + (1 - p)b(II) =
a(II) или - a(II) + 2b(II)
rp - q(1 - p) = qp - r(1 - p) ↔ r = q
Изглед за разплащане (II): x(II)p(I) + y(II)[1 - p(I)] = u(II)p(I) + v(II)[1 - p(I)] ↔
rp - q(1 - p) = qp - r(1 - p) ↔ r = q
Изглед за разплащане (I & II): r = q → p = 0/0 (неопределеност) → a = b →
съравновесие aa (q/r < 1) или bb (q/r > 1)
Еластика между единството и борбата на противоположностите
Понеже поединично през Затворническата дилема ситуацията се обновява в потвърждение на броимостта
(Броимост 0: отчуждителна = предпочитателна постановка
Броимост 1: равновесна = инертна постановка)
И ето, Чезаре Борджия изразявал все пак прилива ("Дионис") -
залогът в създалата се ситуация бил малък
Джулиано дела Ровере изразявал отливното съотношение -
т. е. въпреки че залогът бил малък (Heavy Metal!)*
C'est la vie.*** Спартанството подлежи на разпад
Та малкият залог в отлив на живец означава "оправия няма",
пък големият - "изгледът за моята оправия"
(родообщинност, т. нар. "разкрачено положение",
неустойчиво винаги равновесие къмто Изгледа, успение през изгледа)
Но родообщинната оправност се състои тъкмо в отказа от родообщинна ситуация
(спасява се насрещу родообщинната оправност единството и борбата на противоположностите)**
C'est la vie***
Екзистенциалното ми протичане дава на късо = празен ход ("танцуващата звезда", протоизгледът за моята оправия)
Оправията: че против родообщинната оправност домогването, сиреч освен да се изнамира общ език, е оправдано единствено като емоционална реакция; пък емоционалната реакция с да се изнамира общ език биха накрай съвпадали тъкмо в езика
----------
* Разгадката по Смъртта (знакова) на Чезаре Борджия: полусмърт (от полуживот)
"E lui mi disse, ne' dí che fu creato Iulio II, che aveva pensato a ciò che potessi nascere, morendo el padre, et a tutto aveva trovato remedio, eccetto che non pensò mai, in su la sua morte, di stare ancoralui per morire." Machiavelli, "Il Principe", VII
** Изложих съвсем смътно при първата ми (началото на хилядолетието) среща с моя учител дигитализационната идея, а при последната (началото на август'
2015) - за Нашовото равновесие. И мисля, че днес (21 февр.' 2021, Шумен) двете полуидеи се проясниха у мен във взаимовръзка... Той винаги е бил наясно с мен, не и с пътя, по който достигам до себе си: създаде ми условия да се образовам, да, "или-или", ала не предвиди Lzzy... Време е да му бия шута (шегувам се). Какво постигнахме двамата заедно? Свършихме на Шопенхауер черната работа: Хегел е шарлатанин! О, не, не с метода, но с началото****: не може въпрос да започва с относително местоимение, освен чрез (избягващо аналогията) "ли". Било, изот Канта, проста работа, бе! Хегел + Шопенхауер = Киркегор (с Ницшева ретроспекция). At the Rock show. Фундаментална интуитивно къмто аналитиката една емоционална феноменология. Наистина е бил знаменателен оня 23 март' 1820, Берлинския университет
*** Код Lzzy
**** Бедна картинка на (безформена логично и
безсъдържателна исторично) общност в прав (логично) и обратен (исторично) ход е
Хегеловото (както и обърнатото, Марксовото), че "който" е в отношение
помежду си (всеки с всекиго в "койтицата"), т. е. в отношение и към
цялото си, а в отношение към цялото си е в отношение и към себе си, както и то
(пролиферация)
P. S. Bernardo Kastrup превъзходно представя модалната фаза на съществуване, виж в American Philosophical Association интервюто (16 окт.' 2019) по повод книгата на Бернардо "The Idea of the World" (link)