Идеята не е слънце. Идеята, твоя или чужда, - ами тя е пътеводната звезда на личното решение.

18 август 2021 г.

Halestorm, "Back from the Dead"

"Erase my name from my headstone, give me back my sins"

18 авг.' 2021. Lzzy Hale, по "нещо ново", е решила да се довери на продуцента си Nick Raskulinecz, поставяйки му обаче условие: никакви техно-прийоми, та нека ни най-малко не се принася в жертва дишането! И що да стори Ник? Той е върховият рок-продуцент днес, а и майстор да извлича от женския вокал специфичната сила. Построява концепция, плътна, в която, уви, за емомелодичното начало просто не остава място; емоционалната градация се озовава в положение на persona non grata. Че нашият човек запретва ръкави и оказва давление, щото:   
    - аранжиментът неимоверно да се усложни, насити;
    - динамиката в баса да се повиши чудовищно и се подчертае не само с помощта на гръмовержни ниски, но и с ритмика, и с темпо; и нищо чудно как агресивният по стандарт заради потребителския формат мастеринг тип brick wall (издателско изискване) причинява в пиковите моменти изкривяване;
    - гласът на Лизи да зазвучи во истине зверски, доминирайки на max повсеместно, макар все така неподправено (посредством виртуозно, да, иновативно приложена реверберация).

Е, и? Мострата и за двамата е кавърът, що по-рано настоящата година Лизи (с Halestorm) направи от "Long Live Rock" на The Who (link). Момичето, както винаги - ами иде с двуделно разпределен текст; съчинило е песенна основа, върху която сред пестелив акомпанимент от колегите си да варира по своите етапи... Ала Ник, няма 
как, - справил се е със задачата си неопровержимо. Казвам го без ирония. Постижение за Грами е да съумееш в натура - и при това без каквато и да било дифузия, а със 100%-ова кохезия - да съчетаеш подобен, шумен пределно инструментал с меховете и гърлото на Лизи. Дикцията, забележете дикцията!... И ето го клипа, сигнален, колкото си щеш (чакаме албума). Новаторски тук е способът, с който продуцент изцежда преливаща от сок рок-група. Емоградацията се надува по протежение, разбива се по - всяка за себе си - фрази. Чуваме артикулацията, убедителността, с която Лизи фразира... Вокалите тук трябва да се възприемат фразово, за да не се изпадне в структурния двудел (дял 1 - дял 2 | дял 1 - дял 2 | соло | интерлюдия | дял 2; вмъкнат междупрочем е чудесен риф). И тъкмо фразировката на вокала Разкулинец е предразположил в развитието на инструменталния поток: