12 август 2021 г.

Отрицателна антропология

Че в текущ преход към антропологията на Кант моят учител извежда от Кант проблема (чл. м. р.) за вътрешната сетивност. Трасира се по въздиган и снеман Парадокс на Ръсел антропологичното движение, утвърждава се Парадоксът на Ръсел: една отрицателна антропология, която не би могло да бъде премълчавана иначе освен в призива "Бог е любов" (затова Надя Еремиева - Белонога се държеше резервирано към въобще философията).

"Айнщайн прехожда в Дирак".

Но как критическата в строгост философия на Кант и антропологията на Кант се тъкмо взаимосъгласуват; и т. е. как последната увенчава в непреходност първата, нежели да я ("Нютон - Айнщайн" в пак и пак завръщане към "Нютон"*), "аристократизирайки, разширява"?

Кантианските три, по живец, максими, чрез сами по себе си които на идея разцъфва необходимото и достатъчно условие за съ-гражданска активност; и ето, аз хронологически в точно този ред бях лично дарен с тях, пък сетне - и с Lzzy Hale, атрактор, дяволите да ни вземат, на идеята.   

Критиката:
    (а) според чистия разум, президентът Петър Стоянов, че "което го няма в закона, го няма никъде", та не насилвай в социоистеричен изблик закона;
    (б) според практическия разум, моят учител**, че "моралът не е нравственост", та не насилвай в демонстрация на самочувствие нравствеността;  
    (в) според съдната способност, моя бивша позната-социолог, че "сексът е преди всичко общуване"***, та не насилвай в частен интерес секса.

----------
* И Нютоновата мистика (любимата тема в, доколкото го има, едно концептуално-аналитично философстване в СУ; или евентуално до Бергсон и Уайтхед).
** И предвид щото "практическият разум е фактът на чистия"
*** Май че закриха в СУ магистърската програма по Виртуална култура, вкл., разбира се, виртуален секс.

Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link