1 август 2021 г.

Екзистентът и неговият Дзвер

1 авг.' 2021. Не съм бил свидетел на човешки трагедии; да, и дано не бъда. Трагедиите, както знаем, биват и театрални... Нисшият способ да бъдат надмогвани "реалностите" е да се демонстрира самочувствие, а висшият - естетизацията. Попада помежду им истеричният изблик. Това в края на краищата схванах от моя учител. "I don't want to be born, leave me in Hell", пееше Conrad Lant. Войната аз, незнайно защо, съм изгубил по рождение. Та ми остава да разглеждам ония, дето по рождение са я спечелили. Тяхното, както се казва, едно трагично чувство за живота (Унамуно). Че имам... имаме пред очи една съвсем скорошна картина. 30 юли' 2021, York Fair Grandstand, Йорк, Пенсилвания; Lzzy Hale, непосредствено след карантинния период, изпълнява върху родна земя своя първи, за кой хиляден път... своя първи сингъл; забравя текста. "Do you know this one?", пита винаги тя, щом "I Get off" предстои. О, "you don't know that I know you watch me every night, and I just can't resist the urge to stand here in the light". Смятат я за звяр with a kind soul. "Цезарят с душата на Христос". Забавляват се, разтушават се. Питат нейния китарист, партньор и фотограф - той винаги е до нея, казва се Джо.

 

 
 
 
Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link