Екзистенцията признава познанието,
битието осмисля съществуването*
битието осмисля съществуването*
Заменимост: елементът е формален (механика на разглеждане), компонентът - съдържателен (органика на разглеждане).
А творението?
Незаменимост: конституентът, бидейки нагледно - ами е отношението между формата и съдържанието. Та фундаменталният конституент е планарната точка
(1) интегрално, че окръжността е априорна и синтетична форма, пък кръгът - апостериорно и аналитично съдържание;
(2) диференциално, че кръгът е априорно и синтетично съдържание, пък окръжността - апостериорна и аналитична форма.
Т. е. иде в "2" реч за кръгова скорост и едно, в съответствие, реално многообразие; многообразието в "1" е рационално, недостатъчно е.
(1) интегрално, че окръжността е априорна и синтетична форма, пък кръгът - апостериорно и аналитично съдържание;
(2) диференциално, че кръгът е априорно и синтетично съдържание, пък окръжността - апостериорна и аналитична форма.
Т. е. иде в "2" реч за кръгова скорост и едно, в съответствие, реално многообразие; многообразието в "1" е рационално, недостатъчно е.
Самата кръгова скорост е "невидима" иначе освен функционално. Косинус в ±π/2 (четност). И ето че аналитиката тук реперира в трояка равнозначност съдържанието, ето:
- инфлексия "изгрев" - екстремум - инфлексия "залез" (съдържателна метафизика, формална диалектика**);
- честота - кръгова скорост - амплитуда (съдържателна диалектика, формална метафизика**);
- метрична ос (живецът, "leave me in Hell": съдържателна фундаменталност, формална комуникация).
----------
----------
* Днес, 3 авг.' 2021, кандидатът за Премиер на България Пламен Николов прочете публично мотото от своята дисертация; мотото гласеше: "знанието отегчава екзистенцията***, познанието осмисля битието****". Преходът екзистенция - съществуване е функционален, а екзистенция - познание - естетически.
** Дзверът, "дяволите да ни вземат": съдържателна комуникация, формална фундаменталност.
**** Диалектика върху безпочвеността*****.
***** "Рационализацията е реална".
Благодаря искрено на моя учител!
Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link