30 август 2021 г.

Екзистенциалният хоризонт и космологическото пладне

"Write your name in gasoline"
Lzzy Hale, "Freak Like Me"


I. Възгледът (Платоновата пещера, т. е. с все метафориката)*:
    1) онтологическото доказателство се свежда до положението, че рационалното поле е гранично; това е светогледната недостатъчност;
    2) космологическото доказателство се заключава в снемането как ирационалното поле е гранично; това е недостатъчността да разговаряш философски. 
----------
* "Смятане" (link).

II. Хоризонтът ("covered in black we lack the social graces, just like an animal we crawl out of our cages, they can't tame us, so if you're one of us, get on the bus", Lzzy Hale, "Freak Like Me"):
    светоглед в зачатък* ≡ опита за философски разговор** ≡ възгледното зарево***.
----------
* "Дивергенция" (link).
** "Антиномичното уравнение" (link).
*** "Жената, която ми липсва" (link). Виж Гьоте.
 
Виж Richard Rorty & Lzzy's house of mirrors. "Отвъдното" (link).

 Нечии коментари:
    "Lzzy Hale does more for feminism than any self appointed/ righteous feminist out there"
    "I went to the Berlin show (март' 2013 - б. м.), waited 5 hours in the cold before the show, but it was definitely worth it"
    "I've been there too, -4°C and snow; but I waited 10h to be in the front row"
    "Тhey are all amazingly cool if you get to meet them; I've had that opportunity several times without meet-and-greet tix and all that; Lzzy's a sweetheart, Joe is cool as hell, love Arejay like a brother, Josh is the one that is quiet"
    "And that little cute giggle of hers at the end ("Freak Like Me" акустично в автобуса, Берлин, март' 2013 - б. м.)"
 
Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link

P. S. Lzzy Hale & Joe Hottinger, "Freak Like Me" акустично в автобуса, Берлин, март' 2013, видео: