13 август 2025 г.

Бизнесовата тяга: текуща или определена

           Ясно е, че рентабилността на инвестицията е конкурентен показател за инвестиране. Измерва се според очакването за маркетинговата ефективност:
 
           (Печалба / Приход) 100, %.
 
           Колко процента от прихода ще се дължат на печалбата. Необходимо е, 
щото при това положение да тече приход (поради текуща тяга), за да се печалба преоценява в контекста на маркетинговата ефективност. Но как инвестиционното решение може да се изчисли в абсолютен план?          
 
           Приход (за период) -
           - ОперативенРазход (за период) -
           - КапиталовРазход / БройПериоди -
           - (Лихва, % / 100) КапиталовРазход =
           = Печалба (за период).
 
           Приход (за период) -
           - ОперативенРазход (за период) -
           - Печалба (за период) =
           = Възнаграждение (за период) = const = Възнаграждение (условието)
 
           → КапиталовРазход = К Възнаграждение;
           К = 100 БройПериоди / (100 + Лихва, % БройПериоди),
           коефициент (лихвата внася нелинейност).
 
           Маркетинговата ефективност при това положение се равнява на самата печалба. Т.е. не е необходимо да тече приход, за да се печалба преоценява в контекста на маркетинговата ефективност. Ами:
 
           Печалба (за период) + const = ОперативнаПечалба (за период).
 
           Защото възнаграждението гарантира оперативна печалба (в определена тяга).
 
          Картел: текущата тяга се превръща в определена. И ето че картелирането се обезсилва от определената изначално тяга. Но че текущата тяга в картелна обстановка е абсурд (усеща се току психопатично).