22 август 2023 г.

Княгиня

Нали обичаш мъдрости. Защо постъпваш безмилостно с мен? Щеше ли да ме потърсиш, ако ти бях омръзнал. "It doesn't matter whether you're a Pop star, a Rap star, or a Country star: everybody wants to be a Rock star" (Lzzy Hale). Искаш да побеждаваш в спора ли? Философският характер - това е собственият ми характер пред поглед. Ето защо те уважавам (другото е обич): изписах за 20 години хиляди страници, за да установя най-сетне, че съм "кучето, което си гони опашката". Та припомняйки си разни фрагменти - разказа ти за онази далечна трагедия, настояването да те държа за ръка и да те гледам в очите, кръвта плюс изблика да не те изоставям, психотерапевтичните ти познания, хормоналните ти проблеми с тахикардията (за което ми сподели по телефона), трайното ти присъствие в дарителски списъци за инвитро-процедури (видях с очите си), необикновената ти, хипнотичната ти красота, дължаща се не само на външност, но и на вътрешно излъчване (за което сама настояваш), внезапната смяна откъм високопоставено и доходно, кариерно достигнато, работно място закъм някаква възможност за надомна работа (съдя по снимки, на които си у дома с комуникационни слушалки), - се досещам за нещо... Успоредното движение на това са: високата ти професионална кариера в съпровод с тази на твой родител (с корени в ...); детето при една твоя късна възраст и че очевидно не сте с него завършено семейство (виж по-горе за надомната работа); циничните ти схващания за живота (и сексуални предпочитания, за които си ми подмятала и демонстрирала в годините), в контраст с твоето благородство и мекота на характера, плахостта, автоматизирана в охлювен рефлекс (колко време кри от мен името си), плюс апломба на княгиня. Пък добавят ли се интелигентността и културата ти - ами възниква пред мен най-богатият и прекрасен човек на света. И не на последно място - виртуозността да се преструваш с помощта на заемки и цитати (наивна манипулативност). (Ами ти угоднически честити майчиния ми рожден ден, а безцеремонно ме пренебрегна сетне на моя собствен.) И защо, в края на краищата, се внедри във философския форум, издействайки си познанства с философи? Ето я голямата загадка. Липсваш ми. Аз ли съм поред... Философ ли беше и първоначалният? Ще напиша роман по твоята история, но трябва да ми съдействаш. "Разплащане с отвъдното". Как странностите на твоята, обусловена от мутроелитарността в България, морална тъмнина се просветляват през драматургията на случило се в живота ти едно трагично, едно стресово събитие, разтрогнат от посткомунистическите остатъци годеж с философ, една кучешка смърт и се уталожват сетне в рутината на порутен дом, разжарявайки най-подир бъдещето на взело се отнякъде дете. Героинята ще се казва, разбира се, ... - която всички наричат Княгинята. Върни се. 22 авг.' 2023, Шумен.

Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link