5 март 2023 г.

Цивилизация и цигания

5 март' 2023, Шумен. "Майка ти опече ли козунаците?", беше ме попитала по Великден преди две десетилетия красивата ми съседка с големите гърди. "Обичаме си колите, но повече жените", врещяха днес учениците. "I love this car", обобщи току-що колекцията си той от ферарита, именитият швед Yngwie. Пък аз на свой ред що да ви река? Че автомобилът, климатикът, смартфонът кръжат около ми, че не са нещата, от които именно се ползвам. Насищане с мобилност, насищане с комфорт, насищане с информатика: че с икономическите колапси паднаха на света по реда си от небето автомобилът, климатикът, смартфонът... Ала той се възкачи - моят учител. Имаше ли той какво повече да ме научи? Езикът у нас не бе вече подходящ и не намирахме помежду си нов. "Малка е още", готвеше се да иде на концерт без дъщеря си приятелката ми. О, въпреки че не посещаваше мероприятия сама.

Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link