24 ноември 2021 г.

Прибиране

Клати се гората. К'во съм свише аз? Аз въобще съм един въздухар. Слушател на хайдушки песни. Един хвърковат четник. Едно българче. Един байрак. Да настигаш моя себеучител е като да превземаш с опипване връх. Учим се един други да се катерим. Няма следа от потеря и няма съответно следа от опълчение. Реят се орлите. Гнездят. Нищо не ги лакоми, нищо ужким не ги плаши. Ловят, оттеглят се, ядат. Плюскат и серат. Пък сетне ни лук яли, ни лук мирисали. Нулево прокрадване. Същински алигатори. Висшето изкуство на войнстващия алпинист. 

Че сподавено е някогашното пиянство. Ах, океанът на емоцията! Писъкът на морския орел. И гледци окати. И Lzzy Hale - своята собствена пенелопа, пенелопата на всички одисеевци. А изобщо: заливът, пристанът, езерцето у всеки от нас. Всеки от нас със своето заливче, своя кей и тлак. Всеки от нас. Everyоne has a responsibility... Изгревът и залезът, приливът и отливът. Къде ме мене посред плажните тулупи? Ах, окайникът, окаяникът ми, горканът аз! ... to lift each other up...

Безусловната нужда от текст я условява интересчийството; интересчийството е динамиката между общественото и частно-интимното. И ето че емоционалното ми - едно вечно, - емоционалното ми отношение при интересчийството: ами ме онегодява. Ей ги моите вечни, моите свръхморални приятели. Ех, този нам остров на блажените. България. Съобразявам се против щото да бъда етатист. И нито, значи, бих могъл да обръгна в инструменталрационалист. Ух, Лизи!... Интересът клати феса.

Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link