22 юли 2024 г.

Тяга: финансовата изчерпателност

Плащат ти, за да потребяваш.
Разход x 1 = (Приход - Разход) / Разход; Приход > Разход > 0:
Разход = (1/2) [√(4Приход + 1) - 1]; Приход > 0.
Рентабилност = Приход / Разход = 2 Приход / [√(4Приход + 1) - 1]; Приход > 0.
Рентабилност - Разход = 1 = const: високият разход отива за висока рентабилност.

Финансовият остатък: че потребяваш, за да плащаш;
та висока рентабилност се постига чрез нисък разход.

P.S. Разграничение, което да се проумее у моята приятелка.
Понеже при отвъдбългарско представяне 
пред повече от 700 инвеститора,
отговорът от тях бе: "Тяга!"

Спомням си как по 90-та година "мутрите" вършееха из Шумен
и крещяха: "Ще плащате и за въздуха, който дишате!"

Спомням си как доста по-късно тя ме развеждаше из София
сякаш съм куче на каишка и ми засвидетелстваше, 
че плаща на мен, провинциалиста, сметката.

Пък сега изречение ще ми прави.