Ремке: "пред-сказването" е трансцендентално;
езикът се основава иманентно и е синтетичен изобщо;
та времето и пространството са трансцендентни;
комуникация собствено отсъства.
езикът се основава иманентно и е синтетичен изобщо;
та времето и пространството са трансцендентни;
комуникация собствено отсъства.
↑
Кант: "пред-сказването" е трансцендентно, та е атрибутът на продоволствието;
езикът се основава иманентно и е аналитичен изобщо, та е атрибутът на разума;
времето и пространството са трансцендентални, та са атрибутите на свободата;
"душата ми е чието тяло е моето", та собственото тяло "проговаря" за душата си;
ала разговорът е екзистенциален, езикът в разговор "говори самия себе си";
езикът се основава иманентно и е аналитичен изобщо, та е атрибутът на разума;
времето и пространството са трансцендентални, та са атрибутите на свободата;
"душата ми е чието тяло е моето", та собственото тяло "проговаря" за душата си;
ала разговорът е екзистенциален, езикът в разговор "говори самия себе си";
комуникацията е размита (Брентано, против стабилизирането на
размитата комуникация).
↓
Дирак: свободата е трансцендентна;езикът е трансцендентален;
продоволствието е иманентно;
"тялото ми е чиято душа е моята", та собствената душа "проговаря" за тялото си;
ала разговорът е екзистенциален, говори се с "дявола".