1 март 2024 г.

Езикът не говори в последна сметка самия себе си

"You've got to roll with the punches to get to what's real...
I've got my back against the record machine...
Can't you see what I mean?
Might as well jump"

Van Halen' 1984

 

(1) Трансцендентална антропология ->
-> "Остаряваме бавно, остаряваме бавно, неусетно почти" 
(Недялко Йорданов' 1984) -> "Отдавна трябваше да порасна"

(2) Свъхчовешка антропология ->
-> "Live in fame, and die in flames, I'm never getting old"
(Steven Duren' 1984) -> "Скоро ще трябва да умра"

----------

Откъм невъзможността на една:
    - свъхчовешка антропология, (1) -> (2), jump
    - трансцендентална антропология, (2) -> (1), limit = 0

"Животът откъм младостта е безкрайното бъдеще,
а откъм старостта - предстоящото минало"

(Шопенхауер, мой превод)

----------

P.S. От философа Христо Петков Стоев взех в настоящия текст
"откъм невъзможността на една трансцендентална антропология",
както и "езикът, който говори самия себе си"

----------
 
Моята приятелка е помъдряла, готова е за скок
 
----------

Обосновката:    
    - Харесали сте продукта, оценили сте го. Компанията ми е, знаете, start-up и единствено държа на мажоритарен глас в оперативното ръководене; та ето моя ориентир в инвестирането: 49% давам срещу €1M, пък 99% - срещу €10M
    - Но ние ти отключваме да произвеждаш продукта, ние ще определим колко и срещу колко дял ще инвестираме
    - Аз съм основателят, няма как без мен да произвеждате продукта; преценил съм, 
че €1M заслужават 49%, пък €10M - 99%. Готов съм да се спазарим; това е равносилно да закупите дял, вместо да купя благоволението ви
 
Изводът е, че щом start-up-предприемачът отстои предварително пред инвеститора статута си на основател, изискването да се изплаща като заем инвестицията отпада; 
но условието е инвеститорът да е харесал и оценил продукта
 
(Излезе, струва ми се, едно очевидно положение, но то се откроява, като се посочи логическият път закъм него. Ами Витгенщайн пише, че тъкмо ясните положения трябва да се изричат ясно - за да се отсеят спрямо предразсъдъците: 
понеже предразсъдъците никога, и дори в езиковите игри, не са в последна сметка)