30 май 2022 г.

Търговският управител като Изпълнителен продуцент

Продоволствената продукция предполага анонимен "съдружник"... Основното понятие в Бутиковата продукция е партидата, вместо, както в Продоволствената, бройката; и ето че при Бутиковата продукция сделките и логистиката обслужват технологията и анализа, вместо, както при Продоволствената, обратното. 
Та Продоволствената продукция е енергоемка, Бутиковата - енергоефективна.

1. Формулировка: М = [∑(ЦiБi) / ∑Бi] - П - (Т + Е).

    Е*, енергийният разход за единица от артикул, предварително;
    Т**, трудовият разход за единица от артикул, предварително;
    (Т + Е), праговият разход за единица от артикул;

    П**, печалбата за единица от артикул, предварително (залага се);

    Цi (& Бi) ***, цените за единица от артикул (& бройките) 
                            в партидния цикъл, т. е. след сделките;
    ∑Бi, общият брой единици от артикул в партидния цикъл
            (производствената мощност в партидния цикъл);

    М, материалният разход за единица от артикул в партидния цикъл.

----------

    * Производственият управител: технологията & анализът.
    ** Управителният съвет (Производственият + Търговският управител).
    *** Търговският управител: сделките & логистиката.

2. Ефективност: Е↓↓ → Т[(Т + Е)↓] & {[(Т + Е)↓ → П↓]**** → М(Цi↓)]}.
 
----------
 
    **** Рентабилността: че ниският праг предполага ниски флуктуации свои.
 
3. Разходният бюджет за партиден цикъл: М∑Бi. Може да се работи по множество партидни цикли успоредно, а и всеки партиден цикъл подлежи на обновяване. 
 
Производственият управител изпраща към Търговския логистическите, съобразно изобщо технологията, разписания, които сетне да се вместват в съответните разходни бюджети; необходим е Логистик под управлението на Търговския управител (освен Счетоводител).

Пък Аналитикът, под управлението на Производствения управител, съхранява въобще по партиди Технологическата и Експортната информация, за да се установяват по статистика Закономерности и съответно Уклони; извършва се в съпоставка един Рецептурно-Маркетингов анализ за Продуктова реализация. Т. е. необходим е Аналитик под управлението на Производствения управител (освен Технолог).
 
Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link