8 май 2022 г.

Цензор срещу Продуцент

"KK" (?) срещу Nick Raskulinecz.

Става въпрос за песента на Lzzy Hale "Wicked Ways" от излезлия току-що 
(6 май' 2022) албум на Halestorm "Back from the Dead".

Публ. 8 май' 2022, Vigilante Radio, YouTube, видео, 8 мин. и половина:

 

 
 
 
Песента била велика, музицирането... ала басите в инструментацията били недостатъчно; гласът на Лизи не се нуждаел от подобен трик и пр. А нещо за посланието? Нима тук текстът не е в истинския смисъл по-вод за пеене!... Такива коне с капаци, да не кажа профани (и не не последно място: завистници), спъват там рок-творчеството (радиодостъпа). ФОНОДИКЦИЯ е жанровата новост, що Разкулинец гениално е провидял в жанрова вечност!... "Chunk" не означава непременно "bottom end", а "punch" (та "плътен глас" не значи непременно "басов глас"). Пък с баси звукът се уплътнява лесно от професионален продуцент, една дискотечна "плътност". Ами без баси? "Без баси ще се получи шум." Нима?... Има ли по-безплътна аранжировка от дискотечната, думкането през автомобилните стъкла! Ето трика... Продуцентска аранжировка, нежели оркестрацията: говорим за съвременната популярна музика. "Оркестрацията" са сценично четиримата от Halestorm... Разкулинец е постигнал недостижима за съвременния рок плътност на аранжировката. Композиторът е Lzzy Hale: тя не "композира" - тя пише фрази, които емоинтелигентно и докосващо да произнася (и които момичетата да наизустяват). Останалото е синтетична поддръжка... Идеята за спектрален баланс е наследена изот класическата музика; но аз казвам, че аранжировката на Разкулинец е несъразмерно по-родствена с класическата оркестрация, отколкото е дискотечната музика. А и ролята на бас-китарата и бас-барабана не са да принасят в синхрон "bottom end" - бас-китарата и барабаните са различни музикални инструменти! Възможност, за която Разкулинец превъзходно е предоставил поле. Едно е HiFi, друго е Musical Soundrecording... Аранжировъчните умения на Ник Разкулинец европейското рок-продуциране, при претенциозни групи като Blind Guardian и пр., има да си мечтае... Средочестотната зона изпъква на слушалки. Ама защо със същите слушалки и усилване същите по жанр и времеиздаване албуми, ..., ..., се чували с повече ниски. Ами защото средочестотният ефект може да се ползва преднамерено, стига (т. е. без действително да осакатиш баланса) да знаеш как: че в днешно време мнозина слушат сред шума на урбанизирана среда; а някои от тях не слушат гангста-рап, слушат Лизи... К'во казва тоя Bottom end? "Абе мен песента зверски ме кефи, но не бих я пуснал по радиото." Що казва в синхрон с Лизи Разкулинец? "Ще пускаш по радиото песни, които и на теб, и на слушателите се харесват." Ти нали на Радиото служиш: не знаеш ли, че уважаващите и себе си, и продукцията радиа работят със специално мастерирани за радиоизлъчване издания. Трябва и той, човечецът, нещичко да каже на "аудиторията"... Старошколникът-продуцент Rick Beato се оплакваше в обратна посока: защо в днешния рок стиковали в растер темпото. Стандарт, върху който сценичната изява да стъпи; днешният рок-албум е портфолиото към сцената, вместо - както едно време - обратното. И важното е концертното изпълнение да не шмекерува. "This is my church, and these are my people."