21 февруари 2022 г.

Сбъркана посока

21 февр.' 2022, Шумен. Започнато е нещо. Целта на информационната "обработка" не... е, щото шефът да установява въз основа на придобивания опит закономерности: та целта на информационната Обработка е, щото закономерности да се установяват въз основа на придобивани с опита данни. Понеже целта на "консултацията" по рекламна стратегия не... е да се систематизира на шефа въображението: та целта на Консултацията по рекламна стратегия е да се систематизира ефектът от въображението на шефа. Но кой всъщност е Шефът? "Nobody knows I'm a nobody" (Lzzy Hale). Lzzy's Love Letters: данните са от томболата на издателя, ефектът е от обществените медии. Технологията е инструментът: не ще те устройват там IT-специалист и специалист по маркетинг. Философът, който съм тук, е там философия. Надеждата ми (за препитание) е, че ние не живеем в тоталитарно време: в нас ми е надеждата... Ала в що "накрая" бих се превърнал? Ами в длъжност, да, със своите вълнения и представи, конкуренция и сдружаване, успехи и неуспехи, радости и скърби, веселия и тъга; динамика, живот. Да, пласментен аналитик бази-данни. Подвизавах се по същество като такъв (в отдела по измерване) 15 години в Енергото, а втората половина - и съвсем формално. Пък ходех на работа не за да работя, а само за да се обучавам. И напуснах преди 10 години (2012), за да се образовам с обучението си. И... наближавам 50. Роден съм на Благовещение (1972). Беше ли напразно, дето обучението ми протече в спор към най-добри условия, а образованието ми - ами в спор с най-добър учител? Бяха ли напразни детството и младостта ми на трезвеник? Завърших математическа гимназия, квалифицирах се редовно електроинженер, офицер, школски, от... военния резерв съм, радист... Аз колко още ще продължавам? Кого питам... 2, 2, 2... Утре Joe Hottinger (22.02.1982), Lzzy's Significant Other, навършва 40. Поздрав? Шуменецът Тони Стораро, "Отличен 6", видео: 

 

Бащата на Лизи е бас-китарист, родителите на Тунчер също са музиканти. Започва Лизи от 5-годишна с пианото, с пианото започва в детските си годни и Тунчер. Тя тръгва да пее на 13, той - на 14. И чакам ли, чакам да ми дават работа. Лизи споменава някъде как рок-турнета се планират за райони, в които рекламният ефект може да се измери; останалото е с покани (Феноменът Цонко Цонев - б. м.). Пазарната социология (с пробни серии, сиреч конфиденциално, та другото е афиф работа и се свежда до самоувереност) се налага да предхожда производствената инвестиция. Аз, разбира се, съм теоретик, камък връз камък не съм поставил, нито ръководил... Нямам предвид господство на търговския инженеринг. Проведох едно време професионална - и то пред колегия - полемика с възрастен преподавател, за когото електромерът не беше повече от касов апарат. Човекът бе прав за времето си... Еманципация на касовия апарат би бил (е) търговският инженеринг, нежели на електромера. Доведе ме борсовата идея дотук. Угнетявал ме е винаги принципът "кой както се уреди" (важещ и за сталинисткото, и за хитлеристкото време; за Северна, но не и за Южна Корея, за днешен Китай, но не и за днешна Япония). Обречен бях да стоя диван чапраз, да спя диван чапраз - освен когато будувам. 

Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link