15 февруари 2022 г.

Фокусът на традицията

"Don't think, just sing"
Lzzy Hale
 
15 февр.' 2022. Да, информационната обработка не е пристройка към модерността. Но информационната обработка е самата постмодерност! Информационната обработка, малко или много, започва винаги отначало (филогенеза - онтогенеза) ... Хегел: "Та без насочеността на съзнанието битието, ето, е три-виално, едно е с мисленето." Сиреч съзнанието, видиш ли, не би могло да се насочи иначе освен или към понятието (Хусерл), изразявайки се в "самосъзнание", или към Da-sein (Хайдегер), изразявайки се "просто в опит". Ах, и ето че тук - т. е. на ниво ин-формация - "смисловият фокус" се разпада. Информационна обработка! Hegel rules... Ала понятието, казвам аз, е тъкмо смисловата сфера. "Ти си мислил за Lzzy, вместо за внуци" - ето греха у нас към старото поколение. "Лизи няма грях към нейното..." Дерзай, макар и на 50! Пък "бягай си намери работа!", ми викаше моят учител. Музикални различия... Започнах отскоро да създавам конкретно у нас за себе си професия информационна обработка. Измъкваме се от "традицията". Благоприятно е. Колцина сме? Сам съм: трудно ми е, защото не съм сам; лесно ми е, защото не съм сам. "И обикни себе си, за да мож' накара да те обикне во истине и онзи, що се аргументира да го обичаш." Параноя и тегота - и надежда. Ех, "за светлината на звездите е нужно време; нужно е и за делата, когато са вече извършени" (Ницше, "Безумният човек", по пр. на Х. Добрева). Монашеската битност ме поддържа... Нашата т. нар. "традиция" страда по един далечен фокус.

"I've always done my thing selflessly and in an underground way. Gorilla style! But from 
a business standpoint I get it. We are living in a day 'n' age of algorithms." Lzzy Hale, 
9 февр.' 2022, Twitter (link
 
"Self-love is the most important love. You cannot spill your love for someone else without first filling your cup for yourself. Complete yourself. Do not wait for someone to complete you." Lzzy Hale, 14 февр.' 2022, Twitter (link) 
 
"Here we are, we're going down with this ship, and if this is our last trip, at least we'll go together: we might just live forever." Lzzy Hale, "Killing Ourselves to Live"
 
Гениално създание. Както и "онова, което не ме убива", моят учител. 

"Що ни е родина! Натам се повива нашето кормило, където е страната на чедата ни!"* Ницше, "Тъй рече Заратустра" (пр. Ж. Гълъбова)
 
----------
* Превъзхожда Витгенщайновия наслов, с който Рорти е мотивирал Книгата си
 
Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link