2 януари 2022 г.

Фарадей като философ

Σοφώτατον χρόνος· ἀνευρίσκει γὰρ πάντα
Талес


ЕКСТЕРИОРНАТА ТЕЗА 

Про-изведението от-чита времето (Брауер).

2. Разпростиране без про-изведение ("ти"-то), сиреч I & II л. (аз и Учителят ми),
Затворническата дилема (Джон Наш):
    2.2) "пораждам те, множимото ставам частно, за да бъдеш множител*,
та множителят ставаш частно, за да бъдеш множимо**"
казваш ми, цитирайки мълчанието ми;
    2.1) "пораждаш ме, множимото ставаш частно, за да бъда множител*,
та множителят ставам частно, за да бъда множимо**"
казвам ти, цитирайки мълчанието ти.
----------
* Условието за възможността от.
** Условието на възможността за.

1. Разпростиране с про-изведение, сиреч III л., нямаме що да делим (Lzzy):
    - множимото става частно, за да бъде множител*,
та множителят става частно, за да бъде множимо**.
----------
* Положителна диалектика.
** Отрицателна диалектика. 

Шопенхауер: времето ("какво"-то) се пише от живец ("защо"-то).

========== 

АНТИТЕЗАТА OT ЕКСТЕРИОРНАТА АНТИТЕЗА

Как? Кой съм аз? Ос*: че (Халер) сфера на частното, ето, се (business) върти 
относно въз-про-извеждаща се по тоя способ своя нежели моя структура (Фурие)**.
----------
* Т. нар. магнитно поле; погнусата от интимното
    пръкнал се е множител, "заряд" (положение***).
** Т. нар. Фарадеев кафез; безразличието към частното
    по-родило се е множимо, "електрическо поле" (отрицание***).
*** Източник (Хамилтон-Дирак).

"Имаш ли своето 'защо?' към живота, ще можеш да понесеш почти всяко 'как?'. 
- Човек не се стреми към щастие, това прави само англичанинът*." 
Ницше, "Залезът на боговете", аф. 12 (пр. Г. Кайтазов).
----------
* "Кентърбърийският" темперамент - б. м. 
Кант: Спорът на темпераментите (битностите: Киркегор).

Това на "Фарадеев език" е философстването ми.

Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link