Σοφώτατον χρόνος· ἀνευρίσκει γὰρ πάντα
Талес
ЕКСТЕРИОРНАТА ТЕЗА
Про-изведението от-чита времето (Брауер).
2. Разпростиране без про-изведение ("ти"-то), сиреч I & II л. (аз и Учителят ми),
Затворническата дилема (Джон Наш):
2.2) "пораждам те, множимото ставам частно, за да бъдеш множител*,
та множителят ставаш частно, за да бъдеш множимо**",
казваш ми, цитирайки мълчанието ми;
2.1) "пораждаш ме, множимото ставаш частно, за да бъда множител*,
та множителят ставам частно, за да бъда множимо**",
казвам ти, цитирайки мълчанието ти.
----------
* Условието за възможността от.
** Условието на възможността за.
1. Разпростиране с про-изведение, сиреч III л., нямаме що да делим (Lzzy):
- множимото става частно, за да бъде множител*,
та множителят става частно, за да бъде множимо**.
----------
* Положителна диалектика.
** Отрицателна диалектика.
Шопенхауер: времето ("какво"-то) се пише от живец ("защо"-то).
==========
АНТИТЕЗАТА OT ЕКСТЕРИОРНАТА АНТИТЕЗА
Как? Кой съм аз? Ос*: че (Халер) сфера на частното, ето, се (business) въртиотносно въз-про-извеждаща се по тоя способ своя нежели моя структура (Фурие)**.
----------
* Т. нар. магнитно поле; погнусата от интимното,
пръкнал се е множител, "заряд" (положение***).
** Т. нар. Фарадеев кафез; безразличието към частното,
по-родило се е множимо, "електрическо поле" (отрицание***).
*** Източник (Хамилтон-Дирак).
"Имаш ли своето 'защо?' към живота, ще можеш да понесеш почти всяко
'как?'.
- Човек не се стреми към щастие, това прави само англичанинът*."
Ницше, "Залезът на боговете", аф. 12 (пр. Г. Кайтазов).
----------
* "Кентърбърийският" темперамент - б. м.
Кант: Спорът на темпераментите (битностите: Киркегор).
Това на "Фарадеев език" е философстването ми.
Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link