Чий проблем се явява експлоатационният? Нима проблемът с експлоатационния проблем е просто че проблемът с експлоатацията е ничий, нечий нежели "наш"? Що за - но пък морален - проблем. Право-славието казва, че Философията се определя от своя предмет, а Право-славието - от Господ. Философията казва, че философското и право-славното са различни сфери. Т. е. Право-славието и Философията се съгласяват помежду си, че Философията пита как човек да не се отдава на труд, а Право-славието - как човек да се труди. Право-славието иде да подсигурява обществено Философията, като пък Философията - да оправдава обществено Право-славието. Експлоатационният проблем се от "философите-византийци" току скрие, посочи, морализира, та производно Философията на кое да е нещо задава въпроса как без да се отдава на труд - как човек да се труди, ха-ха, тарикатски ли? Как човек може да се труди? Функционалната, ето ме, философия приемствено пита как да се отдавам на труд. Проблемът с експлоатационния - и за добро, и за лошо - проблем е, доколкото проблемът с експлоатацията е и мой.
Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link