В продължение към фрагмента ми "Об-е-кт": link
[22 окт.' 2025, Шумен. Три пъти пеша до банката и обратно. Разстоянието от вкъщи е два километра. Момичето, банковата служителка: млада, красива и дори чаровна. Не можа, не можа да разбере, че не нося телефон, нямам и не ща мобилно приложение, ходя пеша, безработен съм 13 години, пък притежавам две доброволни (редом със задължително-универсалната) пенсионни осигуровки, три депозита и внасям от време на време на каса суми до около за произход предела. Гипсирали са нейния мозък, щото да ми се натрапва мобилно приложение и пенсионна осигуровка, застраховки... Започна веднага след поздрава да ми говори както зъболекарка към глух пенсионер. ОК. Изглеждам навярно като делиорманско говедо. Стигна се дотам, че накрая да и себесъжалително кажа "не крада".
Но важното е защо изглеждам окаян. О, ами защото очевидно не съм "мутра"! Мутра, заради която да се наредят в шпалир в салона - не че не съм ставал свидетел... Записваше си до нея една стажантка. "Така ги обучаваме", беше ми рекъл клоновият шеф, един скакалец. "И аз някога си записвах", си помислих.
Но ще си записвате сега всички "вие". Та 15 минути очи в очи насаме с момичето ако бях: и щеше да се разплаче - без да повишавам тон. Стига да не бе прокуро-бабаитската нейна подложка. Понеже мутро-раса, говеда, персонал и кучки - тъй разделя тя в своя свят людете. Моята приятелка, една извратена кучка - раждам се с нея. Умее тя да ме цени - спестява ми тя интимното и частното, своето въздействие.]
"... якоже (вътре-вън - б.м.) в определението за душа ("software" - б.м.) отношението между душа и тяло ("software & hardware" - б.м.) е едно отношение... Ако отношението, което (аджеба - б.м.) се отнася към самото себе си, е положено (as it were - б.м.) посредством нещо друго, то отношението е невям третото, но това отношение, това третото, е все таки пак отношение, отнасящо се към това, което е положило цялото отношение. ... (третото - б.м.) отнасяйки се (универсално - б.м.) към самото себе си, се отнася и към кое да е друго. ... (третото - б.м. - току) намира своите прозрачни основания в могъществото, което ... (го е - б.м.) положило." - Формулировката, с която Киркегор (в "Болка за умиране", пр. Р. Теохарова) срутва Хегел: "е-ктът е конкретиката, че някаква душа има тяло; да, душата има тяло, но в духа" (incomplete! incomplete!) -> "тялото предвид в за към могъществото дух има душа".
"Само-съзнанието дава самостта като универсална, себе-съзнанието дава себесността като уникална. Първото е у('-' - б.м.)словие за
въз('-' - б.м.)можността на второто. Но заедно с това първото не поражда второто, формата на самосъзнанието не може да даде богатството на себесъзнанието in concreto." - Христо Стоев, "За разликата между самосъзнание и себесъзнание" (13 окт.' 2020).
Говорител: субстанцията е мрак.