28 април 2021 г.

More than meets the eye

Винаги съм искал да се оженя за полякиня... Скрита у мен страна, що не 'аресва Lzzy (шегувам се): Testament... стилов диамант, полиран до съвършенството на жанра. Единствената, според мен, Thrash Rock група. Напевният в речитатив гърлен хлад, навяващ отчуждение, неуморният вокал, дивашкият шаманизъм*, двукитарното рифово дране в хармония плюс ориенталски опашки, гръмовержният бас, барабанното бъхтене** в "бързичко" темпо, интерлюдии, прекъсвания и синкопи, опущения, сигналните сякаш разклащаща се кегла мотиви, решетъчните кристално контури, капещите като разпилени бисери сола***... "The New Order" (Pol' and' Rock' 2019, видео, 7 мин., нагласил съм показалеца): link.

Емблематична, типичната и задаваща направлението (с единствен, според мен, представител), е песента "Practice What You Preach"; въпросните наситени и ритмично, и хармонично, и сигнално, както питанка, и много впечатляващи, рифове са дело на Ерик Питърсън, нисичкия китарист; другият се казва Алекс Сколник, един от върховите, брилянтните китарни солисти въобще в метъла: link

----------
* Чък Били е североамерикански индианец.
** Наименованието "thrash" иде от това характерно бъхтене; отсъства HEAVY metal, парадоксът е, че се ползват същите изразни средства.
*** Режисьорът, незнайно защо, отстранява от кадър цялото, едно гениално, соло на Алекс Сколник (ала поне го чуйте).