18 април 2021 г.

Arejay Hale в сесия

Върховият, антропочовечният днес рок-барабанист, братчето на Lzzy; музикалната сръчност тук се подразбира, не се изрично изтъква, да, тя не е проблем, тя е в запас (да владееш инструмента). 17 апр.' 2021, Нашвил, Rock Falcon, студиото на рок-продуцента Ник Разкулинец (когото край Arejay ще видите; и как и двамата, макар и сами, са с дихателни маски). Заснета един час барабанна сесия около предстоящия албум на Halestorm. И тече (в I част) 40 минути запис на една-единствена песен и 20 (във II част) минути на друга. Т. нар. tracking. Когато партията вече е уточнена и музикантът влиза в ролята на автомат-възпроизводител. Потресаваща е дисциплината. Отсъства концертната зрелищност. Диалогът се води единствено с намиращия се отсреща зад звукоизолационното "стъкло" (прозоречна конструкция) и прихождащ за т нар. staging (техническа постановка) продуцент. Правят се дубли. Провежда се звукозапис, той впоследствие се подбира, форматира и монтира, смесва. Та самият продуцент, това е рок-диригентът, трябва, в добавка към творческия си поглед и своите издателски съображения и организационно-мотивационни качества, да има инструменталнотехнически и музикални някакви умения, нежели просто звукотехническа, инструментална и музикалнотеоретическа експертиза и оперативност. Понякога (не и в случая) се асистира от звукоинженер. Музикантът ползва слушалки. Необходимо е спокойствие и съсредоточаване, бодрост. Arejay е и великолепен барабанен техник. Барабаните класически (както в случая) се записват първи (въз основа на метроном и демоматериал). След което бас-китарата. Последни са солата и вокалите. Хармоническите пластове (китари, клавири) може (за да се улови живият дух) да се записват и ансамблово (ритъмкитарните партии на Лизи и Джо). Halestorm работят песен по песен, защото са семейство и концепцията им за албумен рок е чисто продуцентска, жанрова, трансстилистическа; работят с продуцент, комуто да се доверят метапесенно (т. е. четиримата от групата, както и Ник, живеят в Нашвил) ... Възможно е например китаристът да прилети от другия край на света, запише солата за целия албум и си тръгне; или се съотнесат и запишат албума концертно... Кръпките върху сглобеното тяло се наричат overdubbing (хармонизации, допълнителни щрихи и пр., те концертно не се изпълняват, освен ако музикантите не са тип Mike Oldfield). Halestorm на концерт подхождат обаче както джаз-музиканти - преаранжират, импровизират, разединяват и съединяват, зрелището е на почит, горещината, публиката... Характерно у Arejay е, че използва барабаните както говорния си апарат. Песните съчинява Лизи, но всеки (тя не им се меси) си изнамира партията, репетират у дома (в избата на Лизи и Джо) заедно. Продуцентът при тях в студиото дава указания и дори разпореждания, ала не участва пряко в аранжиментите. Така е със сигурност от "Vicious" (предходния албум) насам (също с Разкулинец). И обърнете внимание към втората песен - шафъл, това, що Arejay умее най-добре.

 

I част (40 мин.)

 
 
 
II част (20 мин.)