"Тичам в момента меко, защото в момента тичам по трева."
Е, и?
"Тичам в момента меко, защото в момента тичам по трева; но факт ли е при това как в момента тичам?" Обектът ("тамо") е облеченият в предикат (= "кредитна инвестиция") субект; връзката между субект и предикат е (сиреч обективната връзка) логи-сти-ческа, приютът за мнителността (психологизъм). Истинната фактичност (про-доволствието) - съответства си с пропозиционната (в историкосъзнавателна пролиферация*) логика (ядро, тембър на вживяване).
Е, и? Що ще да е връз заравнени** къртичини факт? Какво е факт въобще? Ами (както е тръгнало):
I. Кой (в дълбочина) е Кант?
1. Волф отрицателно (Хайдегер). "Тичам в момента меко, защото в момента тичам по трева; но факт ли е при това как в момента тичам?" Обектът ("тамо") е облеченият в предикат (= "кредитна инвестиция") субект; връзката между субект и предикат е (сиреч обективната връзка) логи-сти-ческа, приютът за мнителността (психологизъм, подпочвената нравственост).
2. Хюм положително (Хусерл). Опит: субектът сам по себе си е идеята, формален е; пък предикатът сам по себе си е впечатлението, категоричен е. "Тичам в момента тревно." Връзката между впечатление и идея (т. е. категория и форма) е фактична, съ-държателна, "подземна" (това се нарича факт). Феноменология: съм ли? Ето емоционален разум: икономиката като че ли в икономия, модата като че ли в реклама.
II. Кой (на повърхността) е Фреге?
3. Пропозиционната (от контра за 1) логика си съответства с истинната (от контра за 2) фактичност (ето про-доволствието: "трябва и да се тича"). Ала няма как това съответствие да се осъществява (движи) без Парадокс на Ръсел (Хегел - Киркегор). Кой (в дълбочина) е Кант? (Пулсация на живот.)
III. Ние. "Заедно с историята си и препитанието си, да, сред фактите." (Интерференция на съжителство.)
"Тичам в момента меко, защото в момента тичам по трева."
----------
* Че койтицата са в отношение помежду си, т. е. в отношение и към цялото си, а в отношение към цялото си - и в отношение всякое-що към себе си, както и то.
** Подземният свят като част от света.
Допълнение към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link