20 април 2021 г.

Звярът у всеки от нас

Нека заповяда онзи, що, извън любовта към животните, може да предложи висока култура ("Записки от Холокоста"), без да се онищожава, метафоризира, нравоекспонира, сиропира или идеологизира въпросът; аз дотогава се спирам на Thomas Börje Forsberg, "Valhalla" (1990), 9 мин. и половина аудио: 

 


 

"Seeds and honey,
Milk and blood,
A sacrifice
To Thunder God.

Laid in ship of oak,
On final sail to fate,
Steel is at side...
Drifting to the open gates
 Of Valhalla."
 
 
Ницше, още в - и предвид викингските артефакти - първата си книга, вижда в гръцката трагедия огледален прозорец към изконното човешко зверство: та културната антропология е антропологията не иначе освен в оксиморон; сиреч европейската (в глобален план при резюмето, последната книга) култура е в края на краищата не повече от фактологичен (Götzen-Dämmerung) Залез на боговете (Götterdämmerung). Човечеството днес, ала с обърнат знак, се нуждае от Дзвер, както се нуждаела Италия на Макиавели от Принц (Чезаре Борджия - папа).
 
Допълнение към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link

Голяма приказка казах!
 
Ницше, "Антихрист", 61, пр. Пл. Градинаров: "Пред себе си виждам една възможност - тя се явява в неземен блясък и вълшебна игра на цветовете, сякаш разцъфтява с трепетните нюанси на изтънчената красота, и създава нейното изкуство - толкова божествено, толкова дяволски божествено, че напразно човек би ровил в хилядолетията за втора такава възможност; виждам едно така многозначно, така чудесно парадоксално зрелище, пред което и боговете на Олимп биха имали повод за своя безсмъртен смях. Това е наистина зрелище: Lzzy Hale - президент."
 
40 seconds... Look at this:

 
 
 
И нека запеем
тая поетизирана синекдоха
(Дейвид Ковърдейл коментираше
на чие име нарекъл "Бялата змия"
той групата си):

"I hear her words
Deep in the night
Full of funny logic
And beautiful lies,
I keep her in chains
Behind my heart,
But I am no match for her
When her fire starts.
She tucks me in,
Sings me a song,
Makes me believe
That she's never wrong.
The monster I keep,
God bless the beast
Inside of me.
She's dressed in my clothes,
They all think she's me,
All my friends turn their heads
Ashamed to see.
She's walking around
With her red demon smile,
And I can do nothing
'Til she's satisfied.
And when I give in,
She tastes so sweet,
But she is not
Who I want to be.
The monster I keep,
God bless the beast
Inside of me.
Don't believe her when she says she hates you,
Don't believe her when she tries to break you!
She never sleeps,
God bless the beast inside of me!
Sweet misery,
God bless the beast inside of me!"
 
Видео: