9 април 2021 г.

1 = 3 (1) + 1*

Ако без да получаваш признание не можеш да бъдеш щастлив, приемаш тази необходимост или за бреме, или за освобождение; т. е. или съответно си (както аз) башка философ, или заработваш щастието си. Философът и башка колегата му не биха могли да делят помежду си друго освен дарование, философско дарование. Лишена от дарование башка философщина е почвата за най-черната и неизкоренима завист, най-загнездената, най-свойската и проницателна.

Образование (общностна харизма): 
    - нищо не е по закон: та страхът ме уединява, неспособността ме приобщава;
    - всичко е по силата на закона: та страхът ме прави способен, дръзновението въобще се споява от неспособността.

Матристика (образованието като демагогия):
    - нищо не е по силата на закона: та неспособността ме уединява, страхът ме приобщава;
    - всичко е по закон: та неспособността ме осмелява, способността въобще се споява от страха.

Матристиката е недостиг за общностна харизма, вклинена е в образованието (както в Протагора платата).

----------
* Уравнение, което е математически изрядно.

Допълнение към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link

P. S. Най-голямата досега дълбочина в родната ни народопсихология.