1. Неемпиричната, Платон (-> "genetische Psychologie"*): ами про-свещението и за към про-свещението се взаиморазединяват в това, че гледище изобщо няма, тоест гледище не през сама по себе си цел; понеже "голямата правда" и "малката правда".
2. Емпиричната, Аристотел (-> "deskriptive Psychologie"*): ами про-свещ-е-ние-то и за към про-свещ-е-ние-то се взаимосъединяват в това, че гледище въобще има, тоест гледище през сама по себе си цел (Сократ); понеже свещ-та се явява
"от многостранното зараждане на битието след Аристотел" ("Von der mannigfachen Bedeutung des Seienden nach Aristoteles", дисертацията на Franz Brentano), психология изот емпиричната гледна точка ("Psychologie vom empirischen Standpunkt", magnum opus-а на Franz Brentano): която психология ТРЯБВА (Киркегор, Ницше) да се превръща тъкмо в онто-логия, да, "огнен логос" (Хераклит).
----------
* Franz Brentano: по ФИН-ансирането, че "descriptive^^ geometry allows the representation of objects, as opposed to non-descriptive^ geometry's focus on the underlying structure".
^ Психологично е, щото чистият да се изкъпе. Логично е, щото мръсният да се изкъпе.
^^ Философско е "къпането".
----------
Трудно е за "схващане", но моята приятелка ще се справи. Оправна е тя.