27 септември 2023 г.

Зорлем здраве срещу по-дълъг живот

Че за да имам аз доход, трябва да ми бъде плащано или наистина за експертна, 
или наистина за изпълнителска, или най-вече за съчетана помежду двете работа ("универсален войник"), казват ми; но въпросното истинско, да, съчетание в нашето понастоящем общество би се явило за моя стаж съвсем донкихотско, да се бориш на два фронта с условията на труд, - пък емиграцията мен ме плаши. Така ли мислят предприемчивите хора?... Та да прегърна безусловно, както някога, работа отпада - освен че не поставям под въпрос платата. Но какво ми е тук условието за наистина експертна (в превес) работа? Тренировъчен пакет материали, че предварително и, разбира се, безплатно, да се подготвя длъжностно аз сам за работата, която ще върша - мога го с пакета, щом въобще ми е по експертизата и щом нямам намерение да попадна колегиално в необраното лозе, от което при мен тук излизане няма, тежка психоневрология. Така ли е с избраните хора?... И какво ми е тук условието за наистина изпълнителска (в превес) работа? Факторите запрашеност, токсичност, оглушителен шум, нощни смени... Така ли е с масата хора! Експлоатацията е жестока ли? Експлоатацията е при капитализма... Но ако ще ме уреждат - да ме уреждат, да, поне за портиер (и даже би могло да остана и след пенсия): или спортувайки ще плюем заедно по българщината. Сам ли съм оттук насетне? Моята вездесъща приятелка. Не мога да повярвам: всеки в последна сметка се спасява поединично; избор. Страх ме е. 27 септ.' 2023, Шумен. "Експертът е изпълнител, експертът е изпълнител..." Кому? В най-големия провал философията тържествува!

Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link