25 октомври 2021 г.

Рекламопродуктът (franchise)

Компонентите на икономическия (нежели разменния или финансовия) продукт са три*: житейската жажда за потребление, харизматичната марка и продуктовото производство. Двата определят третия. Рентиерстващият съдружник** продава изделия, ползвайки срещу рента продукта; сиреч собственик на продукта се явява трудещият се съдружник**, а продуктът - харизматичната марка. Търгуващият съдружник** покрива жаждата за потребление.

Ето ги (поред) долния граничен и горния граничен пример: 
    - "McDonald's", че производството е местопотребление;
    - "Halestorm", че производството е времепотребление.

Франчайзът е с интеграло-клъстерна консумация.

---------- 
* Продуктовата, олицетворителната света троица.
** От Трисъдружната фирма на рибата с тигана.

Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link