Компонентите на икономическия (нежели разменния или финансовия) продукт са три*: житейската жажда за потребление, харизматичната марка и продуктовото производство. Двата определят третия. Рентиерстващият съдружник** продава изделия, ползвайки срещу рента продукта; сиреч собственик на продукта се явява трудещият се съдружник**, а продуктът - харизматичната марка. Търгуващият съдружник** покрива жаждата за потребление.
Ето ги (поред) долния граничен и горния граничен пример:
- "McDonald's", че производството е местопотребление;
- "Halestorm", че производството е времепотребление.
Франчайзът е с интеграло-клъстерна консумация.
* Продуктовата, олицетворителната света троица.
** От Трисъдружната фирма на рибата с тигана.
Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link