28 октомври 2021 г.

Насрещу снизходителност: толерантността ми

Извод-въвод: човек е свръхживотно


Жан-Пол Сартр е нетолерантен, едно леке. "Ролята на субекта, ролята на субекта!", повтаряха ми за Кант (Фотин Марчев) ... Понеже толерантността, по-носимо'стта (предвид - вследствие технологичното насищане - стока на живец, нежели вече изтока, хе-хе): ами че субектът толерантно из-общо е суб-йе'кт, аргумент (осветлител), нулев толеранс (= никакво си реене), а обектът толерантно въ-обще е об-йе'кт, функция (отсветка), безкраен толеранс (= необятно реене) ... "Светлото настояще".

Субектът, нулевият с-мислово толеранс: 
    - че дискретът ("разсейка"), жизненият отлив, се "реализира в хоризонт", сиреч при-човешки, т. е. в свръхчовешка достатъчност, та "човек се ражда свободен";
    - пък че континуумът ("стяжка"), житейският прилив, се "рационализира в разсъдък", сиреч не-човешки, т. е. в трансцендентална достатъчност, та "човек се ражда в окови".

И ето го Обекта, безкрайния толеранс: той е жизненият отлив хронично* - житейският прилив топично**.

И, ех, аз съм другият, нероденият, раждащият се, родилният. Харесвам Lzzy, светулчицата ми тя! - ах, тя ме прави поносим, прави ме понасящ... "хе човек навсякъде е свободен, въпреки че навсякъде е в... тук окови".  

----------

* Откъм невъзможността за трансцендентална антропология: как "човек навсякъде е в окови".

** Откъм невъзможността за свръхчовешка антропология: как "човек навсякъде е свободен". 

Допълнението към статията ми "Дяволите да ни вземат", pdf: link